Professioneel Gelicentieerd Analist & Coach in het Human Design Systeem
Lang voordat Lady Gaga werd geboren, had Nederland al haar eigen Lady Gaga, genaamd Mathilde. Mathilde was geboren op 7 juli 1938 om 11:36 uur in Terneuzen.
Met haar wispelturige emotionele aard (39-55) bewandelde Mathilde als rolmodel/kluizenaar (6/2 profiel) haar eigen pad (14-2) van een creatief rolmodel (8-1) en belichaamde zij het transpersoonlijke incarnatiekruis van het individualisme (P39/38 D 51/57). Mathilde was het rolmodel van provocatie en een natuurtalent in het shockeren met haar focus om op creatieve wijze aandacht te trekken (P maan in 1.5).
Zoals (zo goed als) elk rolmodel/kluizenaar had Mathilde een moeilijke start in het leven en leefde zij in de eerste levensfase het 3e lijns-proces van een martelaar/kluizenaar. Veertien dagen na haar geboorte stond haar moeder haar af aan familieleden om haar op te voeden en heeft zij nooit een band kunnen opbouwen met haar biologische ouders.
Mathilde was 21 jaar toen ze bij Carel Willink ging wonen, een toen nog onbekende schilder. Carel Willink was toen 60 jaar oud. Carel was een emotionele manifestor, die als rolmodel/kluizenaar pas zijn bloeiperiode als schilder mocht ervaren toen hij zijn schilderstijl veranderde naar het magisch realisme. Mathilde en Carel woonden samen in Amsterdam. Mathilde was een kunstenares op een heel andere manier. Zij maakte van zichzelf het kunstwerk. Ze was een dromerig maar opvallend wezen dat in creaties van Fong Leng door de straten van Amsterdam flaneerde.
Als jong kind zag ik Mathilde Willink voor het eerst op tv in een interview met Henk van der Meijden. Ik herinner mij nog dat ik haar fascinerend en griezelig tegelijk vond. Mathilde was een excentriek wezen, een echte ‘paradijsvogel’.
Ik hou ervan om naar charts te kijken en toen ik die van haar zag, herinnerde ik me meteen wat Ra zei over de keelpoorten: “Luister naar hoe mensen zich uiten en kijk welke poorten er in de keel zitten?” Mathilde zei altijd: “Als mensen je niet opmerken, kun je net zo goed niet bestaan.” Kijk naar haar Mercurius, wat communiceerde zij? Poort 56.5, aandacht trekken. Excentriciteit, innovatie en soms genialiteit als garanties voor uiteindelijke aantrekkingskracht op aandacht en ondersteuning. Stimulatie op zijn meest innovatieve en ongebruikelijke manier en te vaak is er de neiging om de aandacht te trekken, die zelfvernietigend werkt. De stimulatiekracht om te provoceren en te verontrusten.
De andere keelpoort is verbonden met het zelf, de identiteit, de drang van het zelf om een individuele bijdrage te leveren door de samenleving aan te trekken. Met het kanaal Inspiratie was zij een tijdlang de Muze en inspiratiebron van Carel Willink. Na 18 jaar met Mathilde kreeg hij het gevoel dat hij er genoeg van had, Mathilde was niet langer zijn muze en hij scheidde van Mathilde. Toen de scheiding definitief was, was zij er kapot van. Haar sprookjesleven kwam ten einde. Grandma Pluto, zoals Ra Pluto noemde, kwam met de waarheid van poort 56.4 in detriment. ‘Opportuun gedrag waarvan de prijs een constante stressvolle alertheid en nerveuse angst is om te verliezen wat ooit gewonnen was. De rol als realiteit. De angst voor stilte en ontbloot te zijn.’ Daar waar ze bang voor was werd werkelijkheid, ze verloor wat ze had gewonnen en werd gedwongen alleen verder te gaan zonder de financiële en morele steun van Carel.
Niet lang daarna, op 25 oktober 1977 werd ze dood op haar bed in Amsterdam aangetroffen. Doodsoorzaak was een schot door het hoofd. Volgens het politierapport ging het om zelfmoord. Hoewel autopsie meldde dat ze twee gebroken ribben had, krassen in haar nek en het schot door haar linkeroor ging terwijl het pistool in haar rechterhand werd gevonden. Het wapen in haar handen bleek een wapen dat meerdere keren gebruikt was bij eerdere aanslagen in de Amsterdamse onderwereld. Het gerucht ging dat Mathilde op het punt stond met de pers te praten om iets over cocaïnehandel te onthullen.
Mathilde’s Uranus in poort 2.4 in detriment, loose lips sink ships? Ze stierf op 39-jarige leeftijd.
De Rave BodyGraphTM en de Rave MandalaTM zijn geregistreerde handelsmerken van Jovian Archive Corporation. Alle rechten voorbehouden.
Copyright 2019 - 2023 Felicitas Human Design. ontworpen en gebouwd door: Felicitas